W drugim kwartale 2025 roku Liczba aktywnych użytkowników serwisów internetowych banków spadła do około 23 mln – wynika z najnowszego raportu Związku Banków Polskich. A to oznacza, że w kontakcie z bankiem komputer traci na znaczeniu.
Strona internetowa – podaje Radio Zet – jest dziś wykorzystywana do załatwiania bardziej złożonych spraw, np. pobierania wyciągów czy składanie wniosków.
W kontakcie z bankiem smartfony zastępują komputery
Gdzie zatem migrują użytkownicy serwisów internetowych banków? Otóż w tym samym czasie – informuje Bankier.pl – szybko rośnie liczba osób korzystających tylko z bankowości mobilnej. W drugim kwartale tego roku miała już 19,5 mln klientów.
Dlaczego tak się dzieje? Według Radia Zet z kilku powodów, m.in. prostoty obsługi, szybkich przelewów, podglądu salda czy opłacenia rachunku.
Do korzystania z bankowości mobile zachęca też możliwość natychmiastowego przelewania pieniędzy, bez konieczności logowania się na komputerze i czekania.
„Polski rynek bankowy jest więc świadkiem trwałej zmiany – czytamy. – Smartfon nie tylko przejął rolę głównego kanału kontaktu z bankiem, ale też kształtuje nowe przyzwyczajenia”.
Napisz komentarz
Komentarze