Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 15 grudnia 2025 19:27
Ważne:
Reklama
Reklama

Rzetelne promocje? Nie wierzy w nie blisko połowa z nas

Zbliża się Black Friday. Euforii jednak brak. Zakupy w tym czasie planuje tylko jedna czwarta Polaków? Powód? Obawa, że staniemy się ofiarami manipulacji cenowej.
Rzetelne promocje? Nie wierzy w nie blisko połowa z nas

Autor: Canva

To wnioski z raportu Santander Consumer Banku na temat stosunku Polaków do łowienia klientów promocyjnymi zakupami.

Przypomnijmy, że Black Friday wypada zawsze w piątek po amerykańskim Święcie Dziękczynienia. W tym roku jest to 28 listopada. 

Cyber Monday to dzień wyprzedaży internetowych, który przypada w pierwszy poniedziałek po Black Friday (1 grudnia).

Jak te okazje na zakupy po promocyjnych cenach oceniają Polacy? Zbadał to IBRiS.

Co czwarty ankietowany przesuwa zakupy na ten okres

Z raportu Santander Consumer Banku wynika, że – jak podaje Strefa Biznesu – aż 45 proc. polskich klientów obawia się manipulacji cenami w Black Friday i Cyber Monday. I to pomimo tego, że są one intensywnie reklamowane jako okazje do znacznych oszczędności.

To m.in. efekt tego, że w rzetelność promocji wierzy tylko 43 proc. respondentów. Ponad jedna trzecia (35 proc.) przyznała, że przynajmniej raz zrezygnowała z zakupów, podejrzewając sztuczne zawyżanie cen.

Jednocześnie ponad jedna czwarta badanych – 26 proc. – świadomie  przesuwa zakupy na ten okres, licząc na okazje. Co trzeci badany przyznał, że w tym czasie kupuje świąteczne prezenty. A 28 proc. klientów sięga po produkty, na które normalnie ich nie stać

Trzydziestolatkowie kupują najchętniej

Najbardziej aktywną grupą kupujących podczas Black Friday i Cyber Monday są 30-latkowi. To właśnie oni najczęściej przesuwają swoje plany zakupowe na Black Friday – deklaruje tak 37 proc. respondentów w wieku 30-39 lat. 

– Ta grupa najchętniej ze wszystkich wykorzystuje ten czas na zakupy artykułów świątecznych, w tym prezentów, a także produktów, na które na co dzień nie mogłaby sobie pozwolić – podsumowuje cytowany przez Strefę Biznesu Patryk Perliński z Santander Consumer Banku. – Najskuteczniej przyciągają ich również specjalne kody rabatowe – połowa z nich wskazała tę odpowiedź. 

Natomiast po zakupy w promocyjnych cenach częściej sięgają kobiety (31 proc.) niż mężczyźni (24 proc.)

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aga 09.12.2025 01:41
Raczej trudno wierzyć

FACEBOOK
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: :)))Treść komentarza: Ja skarpetki Zawsze pasująData dodania komentarza: 15.12.2025, 16:15Źródło komentarza: Co w prezencie świątecznym kupujemy przez internet?Autor komentarza: ahaTreść komentarza: Piękna ryba.Data dodania komentarza: 15.12.2025, 14:48Źródło komentarza: Karp już nie najpopularniejszy? Zastępują go inne ryby. Co dziś lubimy?Autor komentarza: mufkfkuyTreść komentarza: https://www.brush.bio/fivenightsatfreddys2initaliano https://pont.co/u/zootropolis2opeData dodania komentarza: 15.12.2025, 00:07Źródło komentarza: Od dziś na Osiedlu Zawadzkiego czynna jest nowa kasa biletowaAutor komentarza: NNTreść komentarza: Bo to jest gość!Data dodania komentarza: 14.12.2025, 23:15Źródło komentarza: Bezkonkurencyjny jak Radosław Sikorski. Nikt się do niego nie zbliżyłAutor komentarza: EmiliaTreść komentarza: Trzeba szybko to odwrócić.Data dodania komentarza: 14.12.2025, 12:54Źródło komentarza: Należymy do państw o niskich emeryturach w Unii EuropejskiejAutor komentarza: księgowaTreść komentarza: Z perspektywy księgowej, ten mechanizm jest stary jak świat, ale wciąż skuteczny, bo wykorzystuje ludzką naiwność. Te fikcyjne firmy na pewno wykazywały jakieś abstrakcyjne faktury, żeby uwiarygodnić przelewy. Mam nadzieję, że prokuratura dokładnie sprawdzi, kto pomagał im w prowadzeniu tej "papierkowej roboty". Areszt dla tych dwóch to podstawa, ale kluczowe jest wyeliminowanie wszystkich ogniw tego łańcucha.Data dodania komentarza: 14.12.2025, 00:49Źródło komentarza: Tak prali brudne pieniądze. Ujawniają sieć słupów
Reklama
NAPISZ DO NAS

Zapraszamy do kontaktu!

Reklama