Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
piątek, 31 października 2025 18:47
Reklama
Reklama

Netflix zaproponuje tańsze taryfy. Jest jeden haczyk

Z raportu biznesowego Netfliksa wynika, że wpływy ze świadczonych usług są niezgodne z oczekiwanymi. Właściciele firmy mają jednak pomysł, jak temu zaradzić.
Netflix zaproponuje tańsze taryfy. Jest jeden haczyk

Autor: iStock

Pierwszy kwartał tego roku nie był dla platformy streamingowej Netflix najbardziej dochodowy. O 0,2 mln użytkowników spadła popularność serwisu, co z kolei odbiło się na wpływach. Co ciekawe, ok. 700 tys. użytkowników serwis stracił po tym, jak zawiesił swoje usługi w Rosji.

Jak twierdzą autorzy raportu, na taki stan rzeczy mogą też wpływać m.in. konta, które subskrybenci dzielą z innymi osobami. Coraz większa konkurencja również nie pozostaje bez znaczenia dla wyników sprzedażowych Netfliksa.

Jak podają Wirtualne Media, właściciele platformy mają pewien plan, który może uratować płynność finansową przedsięwzięcia. Już wcześniej wdrożone zostały testy, które umożliwiały użytkownikom udostępnianie konta zgodne z regulaminem po uiszczeniu dodatkowej opłaty.

Teraz szykuje się jednak prawdziwa rewolucja. W najbliższych latach najprawdopodobniej powstaną plany taryfowe. Niektóre z nich mogą zawierać reklamy, ale użytkownicy będą mieli wybór. Nie wiadomo, kiedy nowe usługi miałyby być wdrożone, jednak ich przygotowanie z pewnością potrwa. 

– Ci, którzy śledzą losy Netfliksa, wiedzą, że byłem przeciwnikiem skomplikowanego systemu reklam i zwolennikiem prostoty subskrypcji. Ale jestem jeszcze większym fanem możliwości wyboru dla konsumentów. A pozwolenie użytkownikom, którzy chcieliby mieć niższą cenę i są odporni na reklamy, na otrzymanie tego, czego chcą, ma wiele sensu – wyjaśnił Reed Hastings, szef Netfliksa, podczas konferencji prasowej.

Z takiego rozwiązania mogliby być zadowoleni nie tylko użytkownicy, ale również reklamodawcy, którzy w serwisie widzą duży potencjał i już wcześniej oczekiwali możliwości skorzystania z niego. Hastings wyjaśnił również, że decyzja o wdrożeniu reklam podyktowana jest m.in. dobrym efektem takich działań w firmach konkurencyjnych.

– Jest całkiem jasne, że to działa w przypadku Hulu, Disney to robi, HBO to zrobiło. Nie mamy żadnych wątpliwości, że to działa – dodał Hastings.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

FACEBOOK
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: staryTreść komentarza: Bo co? Nie, bo masz alimenty i nie płacisz i nie chcesz żeby Ci potrącali? Czy jaki jest argument na tych, którzy z obowiązku alimentacyjnego się nie wywiązują?Data dodania komentarza: 31.10.2025, 12:06Źródło komentarza: Jeśli zarabiasz najniższą krajową, to i tak komornik będzie mógł ją zająćAutor komentarza: aleTreść komentarza: Dobrze było by...Data dodania komentarza: 31.10.2025, 12:01Źródło komentarza: Likwidacja podatku dochodowego. Jak to wytrzyma budżet?Autor komentarza: LLTreść komentarza: Złodziej i tyle.Data dodania komentarza: 31.10.2025, 11:55Źródło komentarza: Wpadł seryjny złodziej perfum. Łup wart tysiące złotychAutor komentarza: LucekTreść komentarza: Ciekawe komu przekazywał łupy, bo musiał mieć jakiegoś odbiorcę.Data dodania komentarza: 31.10.2025, 08:53Źródło komentarza: Wpadł seryjny złodziej perfum. Łup wart tysiące złotychAutor komentarza: gdhvTreść komentarza: https://stackblitz.com/@sofiaclark1278/collections/pass-ncarb-project-management-exam-with-updated-dumps-2025 https://stackblitz.com/@sofiaclark1278/collections/latest-fortinet-fcp_fac_ad-6-5-dumps-pdf-halloween-2025Data dodania komentarza: 31.10.2025, 08:52Źródło komentarza: Smolasty, Kaluch oraz gamer Junajted z fanami gaminguAutor komentarza: RomeroTreść komentarza: Jeśli to tylko wspomaganie to okey.Data dodania komentarza: 31.10.2025, 08:46Źródło komentarza: Najpierw pytamy dr. Bota, a dopiero potem zwracamy się do lekarza
Reklama
NAPISZ DO NAS

Zapraszamy do kontaktu!

Reklama