Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 16 czerwca 2025 15:54
Reklama
Reklama

Firma pożyczkowa ukarana przez UOKiK. Musi zwrócić klientom część pieniędzy

Zanim podpiszemy umowę z firmą pożyczkową, powinniśmy dokładnie zapoznać się z treścią oferowanej umowy. Przekonali się o tym klienci jednej ze spółek, na którą prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył karę finansową. Przedsiębiorstwo będzie musiało naprawić również powstałe szkody finansowe konsumentów.
Firma pożyczkowa ukarana przez UOKiK. Musi zwrócić klientom część pieniędzy

Autor: iStock

Cash Service 4 Home to spółka udzielająca pożyczek, której siedziba znajduje się w Warszawie. Do Urzędu Ochrony Konkurencji napłynęły informacje, że firma naliczała rażąco zawyżone opłaty za wizyty domowe pracowników w przypadku opóźnień w spłacie.

„W okresie stosowania przez spółkę kwestionowanej praktyki maksymalna wysokość odsetek za opóźnienie w Polsce nie przekraczała 14 proc. w skali roku. Oznacza to, iż w przypadku sześciodniowej zaległości z zapłatą tygodniowej raty w wysokości np. 200 zł, odsetki za opóźnienie nie powinny przekroczyć ok. 45 groszy, tymczasem opłaty za każdą wizytę automatyczną wynosiły kilkadziesiąt razy więcej” – tłumaczy UOKiK podkreślając, że spółka zaniechała rzeczonych praktyk tuż po rozpoczęciu postępowania wyjaśniającego w lipcu 2020 roku.

Kolejnym zarzutem prezesa urzędu jest niewłaściwe konstruowanie przez Cash Service 4 Home umów z klientami. Dochodzenie wykazało, że pożyczkobiorcy nie otrzymywali czytelnej informacji na temat wysokości opłat za opóźnienie. Ponadto praktyki spółki mogły utrudniać konsumentom zapoznanie się z dokumentem przed jego podpisaniem – treść sporządzona była niewielką, ok. jednomilimetrową czcionką.

Nieprawomocną decyzją Tomasza Chróstnego, szefa UOKiK, na przedsiębiorstwo nałożona została kara finansowa w wysokości 510 tysięcy złotych. Ponadto spółka zobowiązana została do zwrotu nienależnie pobranych opłat automatycznych wszystkim konsumentom, którzy złożą stosowny wniosek.

„W tym celu należy złożyć w Cash Service 4 Home reklamację i podać numer rachunku, na który mają zostać przelane pieniądze. W ciągu 3 miesięcy od uprawomocnienia się decyzji spółka musi poinformować o takiej możliwości wszystkich poszkodowanych. Potem na zwrot pieniędzy ma 60 dni od złożenia przez nich reklamacji” – wyjaśnia UOKiK.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

FACEBOOK
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: peryskopTreść komentarza: Pieszy musi mieć oczy dookoła głowy.Data dodania komentarza: 16.06.2025, 14:08Źródło komentarza: Mnóstwo wypadków i rannych. Przeprowadzili bilans e-hulajnógAutor komentarza: uffTreść komentarza: Czekam na czwartek z niecierpliwością.Data dodania komentarza: 16.06.2025, 11:58Źródło komentarza: Czerwcówka 2025, czyli kto będzie się cieszył długim weekendem?Autor komentarza: palaczTreść komentarza: Plan potworny!Data dodania komentarza: 16.06.2025, 10:34Źródło komentarza: Wyciekł plan Komisji Europejskiej. Papierosy mają być jeszcze droższeAutor komentarza: rodzicTreść komentarza: Tylko żeby nie zapomnieli że to jest problem i nie przestali o tym mówić, bo często inni rodzice się nie interesują co robi ich dzieci, byle był spokój.Data dodania komentarza: 16.06.2025, 09:04Źródło komentarza: Używanie smartfonów w szkołach. 1 września wszystko będzie jasneAutor komentarza: gospodarkaTreść komentarza: Jesteśmy liderem chociaż w czymśData dodania komentarza: 16.06.2025, 07:44Źródło komentarza: Perspektywy energetyki wiatrowej w regionie. Kluczem współpracaAutor komentarza: lejsTreść komentarza: Pomimo wojowniczych gróźb Iran potrzebuje czasu, aby przygotować się militarnie do odwetu bez narażania się na niebezpieczeństwo. Nawet to jest mało prawdopodobne.Data dodania komentarza: 16.06.2025, 01:03Źródło komentarza: Wojna na Bliskim Wschodzie ma konsekwencje na stacjach paliw
Reklama
NAPISZ DO NAS

Zapraszamy do kontaktu!

Reklama