Komunikator internetowy Gadu-Gadu pojawił się na rynku w 2000 roku. Inicjatorem pierwotnej wersji – jak przypomniało Rado Zet – był Łukasz Foltyn, a opracowała go firma GG Network.
W 2011 roku polski komunikator miał 7 mln unikatowych użytkowników, którzy – jak podaje Wikipedia – wysyłali do 300 milionów wiadomości dziennie. I do dziś budzi sentyment.
W 2025 r. GG przekształcił się w serwis społecznościowy GGap. Jego właścicielem jest obecnie firma Findecom.
Logo ze słoneczkiem zostaje
W sierpniu tego roku polski komunikator skończy 25 lat. Mimo olbrzymiej konkurencji na tym rynku jego właściciel – jak podaje serwis – planuje rozwój nowej wersji GGapp. Chce dodać do aplikacji funkcje rozmów głosowych, połączeń wideo i płatności. Żeby konkurować z Messengerem czy WhatsApp’em.
Obecnie z aplikacji korzysta około 400 tys. użytkowników
Właściciel komunikatora planuje zmianę jego wizerunku. Zachowa jednak charakterystyczne logo ze słoneczkiem – symbol Gadu-Gadu. W planach jest też ekspansja na rynki UE. Chce w ten sposób dotrzeć do młodych użytkowników, którzy nie pamiętają już początków GG.
Realizacja tych zamierzeń potrwa 2-3 lata
Napisz komentarz
Komentarze