Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
wtorek, 16 grudnia 2025 11:29
Ważne:
Reklama
Reklama

Poczta Kwiatowa z zarzutami. Kwiaty dla matki nie docierały w Dniu Matki

26 maja oznacza dla pośrednika poważne kłopoty. Wszystko przez ubiegłoroczne opóźnienia w dostawie bukietów lub całkowite zaniechanie doręczenia przesyłki.
Poczta Kwiatowa z zarzutami. Kwiaty dla matki nie docierały w Dniu Matki

Autor: iStock

Klienci Poczty Kwiatowej w 2021 roku przesyłali skargi do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów po tym, jak ich zamówienia na bukiety dla mam były realizowane z opóźnieniem lub kwiaty w ogóle nie dochodziły. Te incydenty skłoniły prezesa UOKiK do przyjrzenia się zasadom funkcjonowania firmy. Okazuje się, że przedsiębiorstwo nie tylko stosowało powyższe praktyki, ale również – w sprytny sposób – usiłowało zdjąć z siebie odpowiedzialność za źle wykonane usługi.

Chcemy, ale nie możemy 

„Doręczenie w Dzień Babci, Dzień Dziadka, Walentynki, Dzień Kobiet, Dzień Matki, Dzień Ojca. Dokładamy wszelkich starań, aby doręczyć kwiaty w wybranym przedziale czasowym, jednakże nie jesteśmy w stanie tego zagwarantować w każdym przypadku – pomimo dochowania standardu należytej staranności wymaganej od profesjonalisty – ze względu na dużą ilość realizowanych w te dni zamówień” – właśnie ta klauzula umieszczona przez Pocztę Kwiatową w załączniku do regulaminu wzbudziła szczególne zainteresowanie szefa urzędu.

– Przedsiębiorca nie może wyłączać swojej odpowiedzialności za niezrealizowanie lub nienależyte wykonanie usługi. Jako profesjonalista powinien się odpowiednio przygotować na takie święta jak Dzień Kobiet, Dzień Matki, Walentynki, Dzień Babci, Ojca czy Dziadka, kiedy jest większe zapotrzebowanie na doręczenia kwiatów czy upominków. Dla klientów jest to szczególnie istotne, aby przesyłka dotarła do adresata w tym konkretnym dniu – wyjaśnia Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Dodaje również, że jeśli Poczta Kwiatowa nie jest w stanie zrealizować zamówień w tych terminach, powinna ograniczyć ich przyjmowanie. W ten sposób klienci mieliby alternatywne wyjście – mogliby np. podarować kwiaty osobiście lub za pośrednictwem innego kuriera.

To niedopuszczalne

W opinii prezesa Chróstnego zastosowanie wspomnianej klauzuli to próba uwolnienia się od odpowiedzialności za niewykonanie usługi. W trakcie postępowania okazało się również, że rozpatrywanie reklamacji również nie było najmocniejszą stroną Poczty Kwiatowej, czemu towarzyszył brak przejrzystych zasad tego procesu. Jedni klienci otrzymywali odpowiedź negatywną, innym proponowano rabat, kolejni – jako przeprosiny – dostawali np. słodycze. Nawet jeśli kwota była zwracana w całości lub części, konsumenci nie wiedzieli, jaka forma rekompensaty właściwie im przysługuje.

W związku z opisywanymi okolicznościami przedsiębiorstwo może dotknąć kara finansowa w wysokości 10 proc. rocznego obrotu.


 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

FACEBOOK
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: :)))Treść komentarza: Ja skarpetki Zawsze pasująData dodania komentarza: 15.12.2025, 16:15Źródło komentarza: Co w prezencie świątecznym kupujemy przez internet?Autor komentarza: ahaTreść komentarza: Piękna ryba.Data dodania komentarza: 15.12.2025, 14:48Źródło komentarza: Karp już nie najpopularniejszy? Zastępują go inne ryby. Co dziś lubimy?Autor komentarza: mufkfkuyTreść komentarza: https://www.brush.bio/fivenightsatfreddys2initaliano https://pont.co/u/zootropolis2opeData dodania komentarza: 15.12.2025, 00:07Źródło komentarza: Od dziś na Osiedlu Zawadzkiego czynna jest nowa kasa biletowaAutor komentarza: NNTreść komentarza: Bo to jest gość!Data dodania komentarza: 14.12.2025, 23:15Źródło komentarza: Bezkonkurencyjny jak Radosław Sikorski. Nikt się do niego nie zbliżyłAutor komentarza: EmiliaTreść komentarza: Trzeba szybko to odwrócić.Data dodania komentarza: 14.12.2025, 12:54Źródło komentarza: Należymy do państw o niskich emeryturach w Unii EuropejskiejAutor komentarza: księgowaTreść komentarza: Z perspektywy księgowej, ten mechanizm jest stary jak świat, ale wciąż skuteczny, bo wykorzystuje ludzką naiwność. Te fikcyjne firmy na pewno wykazywały jakieś abstrakcyjne faktury, żeby uwiarygodnić przelewy. Mam nadzieję, że prokuratura dokładnie sprawdzi, kto pomagał im w prowadzeniu tej "papierkowej roboty". Areszt dla tych dwóch to podstawa, ale kluczowe jest wyeliminowanie wszystkich ogniw tego łańcucha.Data dodania komentarza: 14.12.2025, 00:49Źródło komentarza: Tak prali brudne pieniądze. Ujawniają sieć słupów
Reklama
NAPISZ DO NAS

Zapraszamy do kontaktu!

Reklama