Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
wtorek, 16 grudnia 2025 10:32
Ważne:
Reklama
Reklama

Kilkanaście kilometrów placu budowy – tak wygląda teraz Szczecin

Niebuszewo, Wyzwolenia, Plac Rodła, Turzyn i Kolumba – to miejsca, gdzie odbywają się główne prace w ramach Torowej Rewolucji. Roboty potrwają dwa lata.
Kilkanaście kilometrów placu budowy – tak wygląda teraz Szczecin

Autor: fot. ZDiTM

Choć wichury, ulewne deszcze i pandemia wpłynęły w ostatnich tygodniach na postępy, to zmiany mimo wszystko widać każdego dnia. Są miejsca, gdzie trwają roboty rozbiórkowe jezdni i chodników oraz wykopy ziemne, są prace brukarskie i te związane z montażem torowiska. Pogoda i sytuacja pandemiczna nie oszczędzała w ostatnim czasie wykonawcy, ale w planach są  jeszcze:

 

Prace rozbiórkowe jezdni – na  odcinku  Rondo Giedroycia – Plac Kilińskiego

 

Także na trasie  ul. Malczewskiego – Plac Rodła

 

Ustawianie krawężników drogowych przy ul. Piłsudskiego, prace brukarskie na peronie i przejściu dla pieszych – przy Placu Rodła oraz peron przy pl. Żołnierza Polskiego

 

Ustawianie i spawanie szyn oraz wykonanie dolnej płyty torowej z betonu – odc. ul. Malczewskiego – Plac Witosa

 

Montaż torowiska, oklejanie i spawanie szyn – ul. Boguchwały, ul. Asnyka

 

Prace brukarskie na Niebuszewie

 

Rozbiórki podbudów i torowiska wzdłuż ulicy Kolumba

 

Roboty związane z przebudową sieci gazowej w ciągu ul. Nabrzeże Wieleckie

 

Roboty związane z budową sieci wodociągowej i kanalizacji deszczowej w ulicy Smolańskiej

 

W Szczecinie realizowane są jednocześnie dwa ogromne zadania związane z przebudową torowisk. Umowa na „Przebudowę torowiska wraz z siecią trakcyjną od pl. Żołnierza do pętli Niebuszewo oraz w ciągu pl. Żołnierza Polskiego — ul. Matejki — ul. Piłsudskiego (do pl. Rodła)” to blisko 8 km  w raz z infrastrukturą towarzyszącą za kwotę 174 429 663,24 zł.

 „Przebudowa torowiska z trakcją w ul.: Nabrzeże Wieleckie, Nowa, Dworcowa, Kolumba, Chmielewskiego, Smolańska, al. Powstańców Wlkp. z rozbudową pętli Pomorzany w Szczecinie” to projekt, dzięki któremu w ciągu dwóch lat wyremontowanych zostanie ponad 12 kilometrów toru pojedynczego, infrastruktura sieciowa chodniki, jezdnie oraz przystanki. Kontrakt na realizację zadania wartego 262 milionów złotych także podpisała firma ZUE.

 

 



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

na oko 23.02.2022 22:34
Coś się słabo uwijają. Gdzie robotnicy?

FACEBOOK
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: :)))Treść komentarza: Ja skarpetki Zawsze pasująData dodania komentarza: 15.12.2025, 16:15Źródło komentarza: Co w prezencie świątecznym kupujemy przez internet?Autor komentarza: ahaTreść komentarza: Piękna ryba.Data dodania komentarza: 15.12.2025, 14:48Źródło komentarza: Karp już nie najpopularniejszy? Zastępują go inne ryby. Co dziś lubimy?Autor komentarza: mufkfkuyTreść komentarza: https://www.brush.bio/fivenightsatfreddys2initaliano https://pont.co/u/zootropolis2opeData dodania komentarza: 15.12.2025, 00:07Źródło komentarza: Od dziś na Osiedlu Zawadzkiego czynna jest nowa kasa biletowaAutor komentarza: NNTreść komentarza: Bo to jest gość!Data dodania komentarza: 14.12.2025, 23:15Źródło komentarza: Bezkonkurencyjny jak Radosław Sikorski. Nikt się do niego nie zbliżyłAutor komentarza: EmiliaTreść komentarza: Trzeba szybko to odwrócić.Data dodania komentarza: 14.12.2025, 12:54Źródło komentarza: Należymy do państw o niskich emeryturach w Unii EuropejskiejAutor komentarza: księgowaTreść komentarza: Z perspektywy księgowej, ten mechanizm jest stary jak świat, ale wciąż skuteczny, bo wykorzystuje ludzką naiwność. Te fikcyjne firmy na pewno wykazywały jakieś abstrakcyjne faktury, żeby uwiarygodnić przelewy. Mam nadzieję, że prokuratura dokładnie sprawdzi, kto pomagał im w prowadzeniu tej "papierkowej roboty". Areszt dla tych dwóch to podstawa, ale kluczowe jest wyeliminowanie wszystkich ogniw tego łańcucha.Data dodania komentarza: 14.12.2025, 00:49Źródło komentarza: Tak prali brudne pieniądze. Ujawniają sieć słupów
Reklama
NAPISZ DO NAS

Zapraszamy do kontaktu!

Reklama