Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 15 grudnia 2025 14:53
Ważne:
Reklama
Reklama

PGE Energia Ciepła została patronem merytorycznym kampanii „Liczy się ciepło”

PGE Energia Ciepła i należący do niej Zespół Elektrociepłowni Wrocławskich KOGENERACJA, objęły patronat merytoryczny nad ogólnopolską kampanię społeczną „Liczy się ciepło”, zachęcającą do racjonalnego zużycia ciepła w gospodarstwach domowych. Inicjatywa ma promować pro oszczędnościowe postawy wśród Polaków, a jej organizatorem jest Polskie Towarzystwo Elektrociepłowni Zawodowych.
PGE Energia Ciepła została patronem merytorycznym kampanii „Liczy się ciepło”

Kampania społeczna „Liczy się ciepło” kierowana jest do odbiorców ciepła sieciowego w całej Polsce, a także do osób na co dzień korzystających z indywidualnych źródeł ciepła w domach jednorodzinnych. Jej celem jest wzrost świadomości społecznej, dotyczącej korzyści z oszczędzania ciepła. Jest ona także odpowiedzią na badanie konsumenckie zrealizowane jesienią 2022 r. przez ARC Rynek i Opinia Sp. z o.o. na zlecenie Polskiego Towarzystwa Elektrociepłowni Zawodowych (PTEZ). Respondenci zostali zapytani o codzienne zwyczaje dotyczące ogrzewania miejsca zamieszkania. Badanie pozwoliło poznać poziom świadomości konsumentów ciepła i ich sposobów na jego oszczędzanie. Dziś wiadomo, że Polacy czują się niedoinformowani i poszukują poradnictwa w zakresie oszczędzania ciepła. 

- Jako spółka zapewniająca ciepło ok. 2 mln Polaków, angażujemy się w działania edukacyjne, które mogą pomóc zarówno w szerzeniu wiedzy na temat termomodernizacji budynków jedno- i wielorodzinnych, jak i korzystania z dofinansowań w zakresie wymiany źródeł ciepła i podnoszenia efektywności energetycznej. To temat niezmiernie istotny, co podkreśla udział ważnych instytucji i ekspertów, patronujących tej kampanii – mówi Przemysław Kołodziejak, prezes zarządu PGE Energia Ciepła. – Jako PGE Energia Ciepła również przekazujemy wiedzę o tym, jak powstaje ciepło i skąd się bierze energia elektryczna, wspieramy budowanie świadomości ekologicznej wśród dzieci i młodzieży poprzez nasze autorskie programy, takie jak: Energetyczna Kariera czy Przygody Kota Ciepłosława. Dlatego chętnie włączyliśmy się również we wsparcie merytoryczne Polskiego Towarzystwa Elektrociepłowni Zawodowych w kampanii Liczy się ciepło – dodał Przemysław Kołodziejak.

10 stycznia br. w siedzibie PGE Energia Ciepła odbyło się webinarium, poświęcone oszczędzaniu ciepła. Wśród panelistów wystąpił Paweł Kaliński – dyrektor Departamentu Rynku Ciepła PGE Energia Ciepła.

Liczy się ciepło

Porady, jak skutecznie oszczędzać ciepło można uzyskać odwiedzając stronę internetową www.liczysiecieplo.pl i udając się na wirtualny spacer po mieszkaniu, samodzielnie weryfikując, jakie działania podjąć, aby zaoszczędzić ciepło we własnym domu. Każdy użytkownik może przekonać się, w jaki sposób zacząć oszczędzać ciepło i tym samym zmniejszyć koszty ogrzewania swojej nieruchomości. Inicjatywa "Liczy się ciepło" zwraca uwagę na znaczenie ekologii i wpływ oszczędzania ciepła na środowisko.

Przewodnikami, którzy będą doradzać w kwestii oszczędzania energii są w kampanii Iza i Marek Ciepłopolscy - małżeństwo, które stara się zadbać o komfort cieplny we własnym mieszkaniu, dyskutując o przyzwyczajeniach i nawykach dotyczących ogrzewania. Na stronie na Facebooku i w serwisie Tik Tok użytkownicy mogą śledzić perypetie dwójki bohaterów, a tym samym znajdować inspiracje do wdrożenia we własnym domu.

W ramach kampanii PTEZ zorganizuje spotkania dla odbiorców ciepła w czterech miastach Polski:

  • W Białymstoku – 12 stycznia (czwartek)
  • w Krakowie – 18 stycznia (środa)
  • we Wrocławiu – 24 stycznia (wtorek)
  • w Katowicach – 31 stycznia (wtorek)

Szczegóły, zapisy i dokładne lokalizacje dostępne są na stronie www.liczysiecieplo.pl

Dzięki udziałowi w webinarium z ekspertami PTEZ, przedstawicielami spółek ciepłowniczych, ekspertami Ministerstwa Klimatu i Środowiska, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Banku Ochrony Środowiska, będzie można dowiedzieć się więcej na temat poprawy efektywności energetycznej budynków wielorodzinnych. PGE Energia Ciepła zachęca do skorzystania z wiedzy ekspertów.

Patronat Honorowy nad kampanią objęły: Ministerstwo Klimatu i Środowiska, Ministerstwo Aktywów Państwowych, BOŚ Bank i Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. 

Informacje o kampanii „Liczy się ciepło” można znaleźć w mediach społecznościowych oraz na stronach internetowych: 

www.liczysiecieplo.pl 

www.ptez.pl 

Facebook: https://www.facebook.com/liczysiecieplo/   

TikTok: www.tiktok.com/@liczysiecieplo.pl 

Twitter: https://twitter.com/kogeneracjaPTEZ

***

PGE Energia Ciepła z Grupy PGE, jest największym w Polsce producentem energii elektrycznej i ciepła, wytwarzanych w procesie wysokosprawnej kogeneracji. Posiada ok. 25 proc. udziału w rynku ciepła z kogeneracji, 16 elektrociepłowni (o mocy cieplnej 6,9 GWt mocy elektrycznej 2,6 GWe) i sieci ciepłownicze o długości 678 km. PGE Energia Ciepła produkuje i dostarcza ciepło dla dużych polskich miast, wśród których znajdują się: Kraków, Gdańsk, Gdynia, Wrocław, Rzeszów, Lublin, Bydgoszcz, Kielce i Szczecin. Spółka jest obecna także w Toruniu, Zielonej Górze, Gorzowie Wielkopolskim, Zgierzu, Siechnicach i Gryfinie, gdzie jest również dystrybutorem ciepła do klientów końcowych.



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

węgiel 21.01.2023 11:18
Energii dość bo zima łagodna.

esdrfgvhbjg 17.01.2023 19:35
Komentarz usunięty

FACEBOOK
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: NNTreść komentarza: Bo to jest gość!Data dodania komentarza: 14.12.2025, 23:15Źródło komentarza: Bezkonkurencyjny jak Radosław Sikorski. Nikt się do niego nie zbliżyłAutor komentarza: EmiliaTreść komentarza: Trzeba szybko to odwrócić.Data dodania komentarza: 14.12.2025, 12:54Źródło komentarza: Należymy do państw o niskich emeryturach w Unii EuropejskiejAutor komentarza: księgowaTreść komentarza: Z perspektywy księgowej, ten mechanizm jest stary jak świat, ale wciąż skuteczny, bo wykorzystuje ludzką naiwność. Te fikcyjne firmy na pewno wykazywały jakieś abstrakcyjne faktury, żeby uwiarygodnić przelewy. Mam nadzieję, że prokuratura dokładnie sprawdzi, kto pomagał im w prowadzeniu tej "papierkowej roboty". Areszt dla tych dwóch to podstawa, ale kluczowe jest wyeliminowanie wszystkich ogniw tego łańcucha.Data dodania komentarza: 14.12.2025, 00:49Źródło komentarza: Tak prali brudne pieniądze. Ujawniają sieć słupówAutor komentarza: śmieszneTreść komentarza: I po co ci to było?Data dodania komentarza: 14.12.2025, 00:39Źródło komentarza: Młode „ikony”. Po cichu, pięknie zmieniają nasz świat.Autor komentarza: wronTreść komentarza: Brawo dla Wydziału do Walki z Przestępczością Gospodarczą! W końcu ktoś bierze się za te cwaniaczki, które myślą, że mogą bezkarnie oszukiwać system i społeczeństwo. Zatrzymanie obcokrajowca i areszt tylko potwierdzają powagę sytuacji. Niech to będzie przestroga – w Szczecinie nie ma miejsca na tego typu szemrane interesy! A apel policji o ostrożność z danymi – święta racja!Data dodania komentarza: 14.12.2025, 00:38Źródło komentarza: Tak prali brudne pieniądze. Ujawniają sieć słupówAutor komentarza: silkaTreść komentarza: Szokujące jest to, jak łatwo w dzisiejszych czasach założyć firmę "na słupa". 400 tysięcy to pewnie wierzchołek góry lodowej. To pokazuje, że system weryfikacji tożsamości w bankach i urzędach musi być dużo bardziej szczelny. Dobra robota policji, ale mam nadzieję, że dobiorą się też do tych, którzy udostępnili dane. Nie można udawać, że nie mieli pojęcia, do czego mogą posłużyć ich dokumenty.Data dodania komentarza: 14.12.2025, 00:17Źródło komentarza: Tak prali brudne pieniądze. Ujawniają sieć słupów
Reklama
NAPISZ DO NAS

Zapraszamy do kontaktu!

Reklama