Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
czwartek, 1 maja 2025 01:48
Reklama

Biedronce się to opłaciło. Zasypanie ludzi sms-ami dało zarobić

Agresywna walka reklamowa z Lidlem przyniosła Biedronce pewien sukces. Okazuje się, że sms-y przyciągnęły klientów.
Biedronce się to opłaciło. Zasypanie ludzi sms-ami dało zarobić

Autor: iStock

Tej wojny cenowej ma już dosyć wielu. Przedstawiciele polskich sieci handlowych spotkali się z szefostwem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, żeby porozmawiać o tym, jak można zakończyć ten wyścig. Konkurencyjne obniżanie cen w sklepach, zdaniem handlowców, nie prowadzi do niczego dobrego.

A chodzi o starcie Biedronki z Lidlem. To dwie największe sieci handlowe w Polsce, które – jak się wydawało – podzieliły wpływy rynkowe. Kilka tygodni temu Biedronka zaatakowała.

Wojna na całego

Zaczęła do swoich klientów wysyłać sms-y, w których porównywała ceny produktów w swoich sklepach z cenami z Lidla. Taka reklama jest dozwolona, jeżeli opiera się na prawdziwych informacjach.

Potem Biedronka oplakatowała miasta informacjami, że od lat jest najtańszą siecią w Polsce.

Odpowiedź Lidla była szybka. Sieć zaczęła przekonywać z radiu i telewizji, że gdy „prawidłowo porównuje się ceny”, to jednak on jest najtańszy.

Ale jest efekt

Wygląda na to, że agresywna kampania Biedronki dała sieci pozytywne efekty. Agencja Badań Marketingowych Openfield diagnozuje: 

„Starsze pokolenie wychowane w czasach ekonomicznych niesprawiedliwości i sztywnych reguł, patrzy na zakupy przez pryzmat oszczędności i lokalności wobec marek. Każda złotówka się liczy, a przed jej wydaniem dwa razy się zastanowi…”

Młodzi ludzie do kwestii cen podchodzą inaczej. Nie jest to dla nich kluczowe. Z badań agencji wynika, że 54 proc. respondentów zdecydowało się na zakupy po otrzymaniu sms-a promocyjnego. 

„Im starszy klient, tym częściej dokonuje zakupu po otrzymaniu sms-a z promocją ze sklepu Biedronka. Aż trzy czwarte osób po 65 roku życia skorzystało z promocji po otrzymaniu sms-a, a zaledwie jedna czwarta osób w wieku 18-24 lata uczyniło to samo” – wykazuje agencja.

52,1 proc. badanych, którzy dotychczas nie wybierali Biedronki, przynajmniej raz sięgnęło po promocyjną okazję po otrzymaniu sms-a. 56,1 proc. stałych klientów Biedronki również skusiło się na zakupy po otrzymaniu wiadomości.

„Wyniki wykazują wyraźną tendencję: im starszy klient, tym bardziej pozytywnie ocenia sms-y promocyjne oraz jest bardziej skłonny do odwiedzenia sklepu po ich otrzymaniu. Jest to obserwacja ważna z punktu widzenia strategii marketingowej” – podaje agencja.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

FACEBOOK
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: niestetyTreść komentarza: To całkiem częste szantaże. A potem fotki wyciekają...Data dodania komentarza: 1.05.2025, 00:37Źródło komentarza: Szantażował, że opublikuje nagie zdjęcia. Żądał pieniędzyAutor komentarza: detektyw gryfinskiTreść komentarza: na reduty ciongno djutyData dodania komentarza: 1.05.2025, 00:14Źródło komentarza: Szantażował, że opublikuje nagie zdjęcia. Żądał pieniędzyAutor komentarza: WacławTreść komentarza: Kłamstwo to kłamstwo.Data dodania komentarza: 30.04.2025, 20:20Źródło komentarza: Karol Nawrocki skłamał odpowiadając wicemarszałkini Magdalenie Biejat?Autor komentarza: hip hipTreść komentarza: Cześć mu i chwała!Data dodania komentarza: 30.04.2025, 16:14Źródło komentarza: Drugi Polak w kosmosie. Wiadomo, kiedy wyruszy historyczna misja Ax-4Autor komentarza: PPTreść komentarza: Wybory zweryfikuję te dane.Data dodania komentarza: 30.04.2025, 15:47Źródło komentarza: Wybory 2025. Na kogo zagłosują młodzi? I czy w ogóle chcą iść na wybory?Autor komentarza: liczby mówią same za siebieTreść komentarza: Instytut Badań Pollster zapytał Polaków, kto ich zdaniem wygrał poniedziałkową debatę. Najwięcej głosów - 31 proc. - zdobył kandydat Koalicji Obywatelskiej Rafał Trzaskowski. Za nim znalazł się popierany przez Prawo i Sprawiedliwość Karol Nawrocki - 27 proc.Data dodania komentarza: 30.04.2025, 15:40Źródło komentarza: Rafał Trzaskowski nawiązuje do wcześniejszych debat i porusza nowe wątki
Reklama
NAPISZ DO NAS

Zapraszamy do kontaktu!

Reklama