Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
środa, 17 grudnia 2025 02:14
Ważne:
Reklama
Reklama

Biedronce się to opłaciło. Zasypanie ludzi sms-ami dało zarobić

Agresywna walka reklamowa z Lidlem przyniosła Biedronce pewien sukces. Okazuje się, że sms-y przyciągnęły klientów.
Biedronce się to opłaciło. Zasypanie ludzi sms-ami dało zarobić

Autor: iStock

Tej wojny cenowej ma już dosyć wielu. Przedstawiciele polskich sieci handlowych spotkali się z szefostwem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, żeby porozmawiać o tym, jak można zakończyć ten wyścig. Konkurencyjne obniżanie cen w sklepach, zdaniem handlowców, nie prowadzi do niczego dobrego.

A chodzi o starcie Biedronki z Lidlem. To dwie największe sieci handlowe w Polsce, które – jak się wydawało – podzieliły wpływy rynkowe. Kilka tygodni temu Biedronka zaatakowała.

Wojna na całego

Zaczęła do swoich klientów wysyłać sms-y, w których porównywała ceny produktów w swoich sklepach z cenami z Lidla. Taka reklama jest dozwolona, jeżeli opiera się na prawdziwych informacjach.

Potem Biedronka oplakatowała miasta informacjami, że od lat jest najtańszą siecią w Polsce.

Odpowiedź Lidla była szybka. Sieć zaczęła przekonywać z radiu i telewizji, że gdy „prawidłowo porównuje się ceny”, to jednak on jest najtańszy.

Ale jest efekt

Wygląda na to, że agresywna kampania Biedronki dała sieci pozytywne efekty. Agencja Badań Marketingowych Openfield diagnozuje: 

„Starsze pokolenie wychowane w czasach ekonomicznych niesprawiedliwości i sztywnych reguł, patrzy na zakupy przez pryzmat oszczędności i lokalności wobec marek. Każda złotówka się liczy, a przed jej wydaniem dwa razy się zastanowi…”

Młodzi ludzie do kwestii cen podchodzą inaczej. Nie jest to dla nich kluczowe. Z badań agencji wynika, że 54 proc. respondentów zdecydowało się na zakupy po otrzymaniu sms-a promocyjnego. 

„Im starszy klient, tym częściej dokonuje zakupu po otrzymaniu sms-a z promocją ze sklepu Biedronka. Aż trzy czwarte osób po 65 roku życia skorzystało z promocji po otrzymaniu sms-a, a zaledwie jedna czwarta osób w wieku 18-24 lata uczyniło to samo” – wykazuje agencja.

52,1 proc. badanych, którzy dotychczas nie wybierali Biedronki, przynajmniej raz sięgnęło po promocyjną okazję po otrzymaniu sms-a. 56,1 proc. stałych klientów Biedronki również skusiło się na zakupy po otrzymaniu wiadomości.

„Wyniki wykazują wyraźną tendencję: im starszy klient, tym bardziej pozytywnie ocenia sms-y promocyjne oraz jest bardziej skłonny do odwiedzenia sklepu po ich otrzymaniu. Jest to obserwacja ważna z punktu widzenia strategii marketingowej” – podaje agencja.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

FACEBOOK
ReklamaŻyczenia świąteczno-noworoczne PGE (17.12.2025-07.01.2026)
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: momTreść komentarza: Musimy natychmiast rozmawiać o tym, jak zapewnić bezpieczeństwo naszym dzieciom, i to nie tylko przed dorosłymi, ale i przed sobą nawzajem. Dyżury psychologów to za mało, to musi być systemowa zmiana.Data dodania komentarza: 16.12.2025, 20:16Źródło komentarza: Jedenastolatka zamordowana 200 metrów od szkołyAutor komentarza: kaktusTreść komentarza: Teraz nie ma co zawracać głowy.Data dodania komentarza: 16.12.2025, 19:23Źródło komentarza: Polska dołączy do strefy euro? Minister finansów odpowiadaAutor komentarza: przerażonaTreść komentarza: Nie wiadomo jeszcze wszystkiego i krąży wiele informacji. Jedne wskazują, że w sprawę może być zamieszanych więcej uczniów szkoły podstawowej w Jeleniej Górze. Ustalone dotychczas fakty są przerażające.Data dodania komentarza: 16.12.2025, 19:22Źródło komentarza: Jedenastolatka zamordowana 200 metrów od szkołyAutor komentarza: ??Treść komentarza: Ile z dentystę?Data dodania komentarza: 16.12.2025, 19:21Źródło komentarza: NFZ policzył, ile kosztuje leczenie? Średnio ponad 5 tys. zł na choregoAutor komentarza: btrshtshtTreść komentarza: https://www.brush.bio/fivenightsatfreddys2pelisflix https://www.brush.bio/fnaf2pelisflixData dodania komentarza: 15.12.2025, 23:16Źródło komentarza: Od dziś na Osiedlu Zawadzkiego czynna jest nowa kasa biletowaAutor komentarza: ksiegowyTreść komentarza: No to grubo.Data dodania komentarza: 15.12.2025, 16:18Źródło komentarza: Wchodzą nowe przepisy dla pracodawców. Zmiany dla pracowników
Reklama
NAPISZ DO NAS

Zapraszamy do kontaktu!

Reklama